Venco

Ik ben niet van suiker

Code geel, oranje of rood? #ikbennietvansuiker

Rondom de lancering van Venco Suikervrij kwam Cloetta met de pitch om een creatieve campagne te ontwikkelen met een ‘typisch Nederlands karakter’. Maar dan wel in een eigentijds en positief jasje! Het belangrijkste onderdeel van deze campagne moest een grootschalige samplingcampagne zijn. Wij vonden dat niets zo Hollands is als lekker sakkeren op het weer. Combineer dit met de wens om ook ‘typisch Nederlandse Gewoonten/gezegdes’ te verwerken in het plan…
 

En zo creëerden we de winnende campagne; Ik ben niet van suiker! In deze campagne zijn we met Activation Heroes op high-traffic locaties  gaan samplen in Typisch ‘Hollandse’ buitenkleding; een regenjas én paraplu. Want samplen doen we bij Venco ook door weer en wind. We zijn tenslotte niet van suiker! We claimen zo dat Venco suikervrij is én typisch Nederlands Daarbij zetten we Venco ook lekker no-nonsense neer. Positieve doorbijter: niet uit de weg te slaan, met een tikje humor.

Over Venco

Venco is als een vriend voor je, een dropmaatje dat je het liefst altijd bij je wilt hebben. Venco begrijpt je, is verrassend en bevredigt op juist die momenten wanneer de hunkering naar drop het grootst is. Venco begrijpt deze hunkering naar drop helemaal. Iedere dag staan we weer klaar om voor jou het lekkerste dropje te maken en dat al ruim 135 jaar lang! Hoe we dit doen willen wij graag met jullie delen. Lees en bekijk de 4 belangrijkste stappen in het maken van een lekker Venco dropje, nu en vroeger.