BaByliss Pop-Up

Footfall naar pop-up store

BaByliss kwam met de vraag hoe we aan de hand van locatie targeting een kwalitatief publiek richting haar pop-up store konden leiden. Deze pop-up store was slechts voor een paar weken gevestigd in de beroemde Negen Straatjes in Amsterdam. Daar bovenop nog de vraag hoe we de daadwerkelijke bezoekers hiervan konden retargeten naar de website, zodat het contactmoment werd verlengd en mensen opnieuw in een (online) salesomgeving kwamen. Wat volgde was een unieke footfall campagne, waarin we het hart van de doelgroep hebben weten te bereiken met aansprekende ads.

 

Metingen

Voor deze campagne hebben we verschillende doelgroepen aangemaakt. Zo targeten we o.a. mensen die in de doelgroepbeschrijving van BaByliss vielen en die dag in de PC Hooftstraat of de Bijenkorf aan het winkelen waren. Ook hebben we ons real-time gericht op buyer persona’s in een straal van 250 meter rondom de pop-up store.

 

Het gevolg daarvan? Aansprekende resultaten zoals een CTR die 4 x boven de benchmark lag! Daarnaast kijken we bij footfall metingen naar het verschil tussen exposed attribution en non-exposed attribution. Oftewel het verschil tussen telefoons die een advertentie van BaByliss hebben gezien en telefoons die geen advertentie hebben gezien en naar de winkel zijn geweest: de attribution lift index. In dit geval was deze 21%!

 

Doelgroepgerichte creatie

BaByliss hield in een periode van 3 weken verschillende events in haar pop-up store, gericht op zowel mannen als vrouwen. Deze events varieerden van een blow dry session voor je Decemberborrel tot een styling van Jeff Rooze. Voor ieder event en iedere doelgroep hebben we aparte (video)ads gemaakt, zodat iedere doelgroep een eigen ad te zien kreeg.
 
Enkele creaties;

 

Over BaByliss

BaByliss is er al meer dan 50 jaar voor iedereen die zelf mooi en stijlvol haar wil creëren met stylingtools van BaByliss. Dat doen we door voortdurend te innoveren en te luisteren naar onze klanten. We willen je inspireren met onze producten, service en tips.