DIGITALE ACTIVATIES; 100% DOELGROEP, 0% WASTE

Bureau Basket maakt exclusief gebruik van een gepatenteerde techniek, waarmee de verschillende locatiesignalen van mobiele telefoons worden opgevangen. Deze signalen, verkregen uit GPS, WIFI, GSM en apps, worden gekoppeld en met elkaar vergeleken. Een telefoon die niet door dit zogenaamde “cleansing proces” komt wordt niet in het systeem als ID aangemaakt. Op deze manier werken we met een zuivere voorraad aan telefoons in Nederland, waarvan de locatie zeer accuraat is gemeten. Van ruim 9.000.000 telefoons in Nederland wordt dagelijks de locatiebewegingen gevolgd. Het volgen van die telefoons levert zeer relevante data op, zoals geslacht, leeftijdscategorie, interesses en lifestyle kenmerken: affluents, homemakers, students, professionals, parents en travellers.

Hoe werkt het adverteren?
Audiences die eenmaal in het systeem staan blijven zichzelf continu verrijken. Ook vangen we continue nieuwe telefoons op en zo blijft de doelgroep zich vernieuwen. We kopen via programmatic buying advertentieruimte in via de grootste online exchanges in de wereld. Google is hier het meest sprekende voorbeeld van, maar we werken ook samen met lokale exchanges. Voor de beste resultaten werken we met in-app advertising. Dat kan echt iedere app zijn; van nieuws- en weerapps tot spelletjes. Voorbeelden hiervan zijn AD, Telegraaf, NU, Buienradar, RTL Nieuws, Live Weer, Solitaire et cetera, maar ook Uitzending Gemist en RTL XL. Advertenties zijn zichtbaar in de advertentie-omgeving van apps op het moment dat iemand een app opent. Het is mogelijk om real-time te adverteren, op het moment dat je doelgroep zich bijvoorbeeld in de buurt van een winkel bevind, maar ook op ieder later gewenst moment en locatie.

Footfall
Footfallcampagnes tonen precies aan hoeveel mensen naar aanleiding van een mobiele advertentie in een winkel of locatie is geweest. Inclusief aanvullende data, zodat merken en retailers echt een een beeld krijgen van wat voor mensen over de vloer komen. Om een zo hoog mogelijk aantal bezoekers te realiseren is het belangrijk een advertentie te tonen die uitnodigt om erop te klikken. Vervolgens wordt er een landingspage zichtbaar of wordt er een interactieve kaart getoond die de snelste weg naar een winkellocatie wijst.

Retargeting
De doelgroep wordt door middel van een campagne gestimuleerd om door te klikken naar de website of landingspage. Een groot deel van de klikkers zal de pagina bekijken en deze vervolgens verlaten zonder verdere actie te ondernemen. Het is goed om deze mensen opnieuw te stimuleren met een advertentie om terug te komen om bijvoorbeeld een bestelling te plaatsen ofcontact op te nemen. Wij helpen je daarom met cross device retargeting, oftewel desktop, mobiel en tablet, via het netwerk van Google of via Facebook en Instagram.

Download nu onze whitepaper over het heractiveren van shoppers na de coronacrisis op basis van historische mobiele data