Bureaus

Commercials en campagnes vormen vaak de start, maar uiteindelijk draait het bij jouw klanten om verkopen op de winkelvloer. Daarom werken we in dienst van of in samenwerking met allerlei collega bureaus. Daarmee win jij klanten. En pitches.

Reclamebureaus

De winkelvloer is nooit het meest sexy gedeelte van een merkstrategie of reclamecampagne geweest. Dat is niet erg, zolang je het maar niet over het hoofd ziet. Je klanten houden namelijk wel van die winkelvoer. Net als wij. Hier wordt dan ook de allerbelangrijkste beslissing genomen: de aankoopbeslissing. Vaak zelfs in een fractie van een seconde.

 

Daarom werken wij mee aan bureaucampagnes voor een realistische winkelvloerdoorvertaling van jouw campagne. Dat kan al vanaf het eerste campagne-idee. Samen kijken we naar gehaaide haakjes en de mogelijkheden per retailer of locatie. Creatieve concepten die dus ook nog eens overal uitvoerbaar zijn! Het is ook mogelijk om Bureau Basket op basis van een campagnebriefing het complete winkelvloerconcept uit te laten werken. Zo verzeker je de klant van een 1-op-1 doorvertaling van de boodschap die jij voor hen wilt uitdragen. Inclusief het laatste zetje voor de kassa. En daarmee win je klanten.

Online bureaus

Tussen ‘bits’ en ‘bricks’ zit een wereld van verschil. Toch wordt van online bureaus ook steeds meer offline verlangd. Een social media-campagne voldoet al niet meer zonder conversie. Merken zien een deel van hun online investeringen graag terug in stijgende verkopen op de winkelvloer. Maar hoe spreek je een online fan nou aan bij een offline kassa? En wat houdt shoppen tegenwoordig nog in? Wat mag er wel en niet in een winkelstraat en wat werkt wel en niet op de winkelvloer?

De retail en winkelstraten hebben hun eigen wetten en regels. Wat online werkt, is offline onmogelijk. Bureau Basket praat je hier graag over bij en denkt actief mee. Samen vertalen we je online strategieën naar offline activaties die aanzetten tot aankopen. Surfers worden shoppers! Het gevolg daarvan? Gelukkige klanten en een hogere return-on-investment. Win-win dus.

Activatiebureaus

Een wild activatie-idee is snel bedacht. Maar merken verlangen meer van fieldmarketing- en activatiebureaus. Merk- en shopperactivaties moeten creatief zijn, maar ook haalbaar, schaalbaar en betaalbaar. En bovenal meer (directe) verkopen opleveren. Ook online. 

 

Sampling kan niet meer zonder saleslink, een outdoor evenement moet kassa-aanslagen opleveren en een winkeldemonstratie conversie. Bureau Basket biedt uitkomst en brengt conversiegerichte creativiteit op afroepbasis bij je eigen bureau binnen. Samen valt er zo meer te halen uit merkactivaties. Online bijvoorbeeld. Een lastige opgave, aangezien het niet je core business is. Met crossmediale concepten maakt Bureau Basket het mogelijk om offline activaties te verrijken met online doorvertalingen. Bijvoorbeeld met ons location targeting platform.